دولت و ملت، همدلی و هم زبانی استانداری اصفهان
صفحه اصلی
1397/08/11 برگزاری بیستمین جشنواره مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان گلپایگان باحضور وزیر آموزش و پرورش و معاون هماننگی امور عمرانی استانداری اصفهان
برگزاری بیستمین جشنواره مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان گلپایگان باحضور وزیر آموزش و پرورش و معاون هماننگی امور عمرانی استانداری اصفهان
بیستمین جشنواره مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان گلپایگان باحضور دکتر بطحایی وزیر آموزش و پرورش ، مهندس مقدس زاده، نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان محلی برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل استانداری اصفهان؛ وزیر آموزش و پرورش که به منظور حضور در بیستمین جشنواره مجمع خیرین مدرسه ساز، بازدید از طرح ها و پروژه های آموزش و پرورش و کلنگ زنی چند طرح مرکز آموزشی خیر ساز وارد گلپایگان شده بود در بدو ورود بهمراه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان؛ نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی و برخی مسئولین محلی با حضور در گلستان شهدای والامقام شهر گلپایگان نسبت به مقام شامخ این شهیدان ادای احترام نمودند.
در ادامه ی این سفر؛ دکتر بطحایی وزیر آموزش و پرورش، مهندس مقدس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان، مهندس بختیار نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی و مسئولین شهرستان با حضرت آیت الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری دیدار و گفتگو نمودند.
بیستمین جشنواره مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان گلپایگان نیز باحضور دکتر بطحایی وزیر آموزش و پرورش، نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان ، مسئولان محلی و خیرین و معلمان شهرستان گلپایگان در سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان برگزار گردید.
بطحایی در این مراسم گلپایگان را شهری عالم پرور دانست و گفت: فرهنگ این مرز و بوم،آموزش و پرورش کشور مدیون شهر گلپایگان است.
وی اولین قدم برای رسیدن به آموزش و پرورش توسعه یافته و مطلوب را فضا و تجهیزات آموزشی دانست و گفت: نیمی از کلاس‌هایی که در سال جدید تحصیلی به بهره‌برداری رسید، از سوی خیران مدرسه ساز ساخته شده است و این قدم بسیار مهمی است چون شما خیران عزیز در ساختن فرهنگ کشور مشارکت می‌کنید.
بطحایی خطاب به خیرین مدرسه ساز گفت: فضایی که شما می‌سازید، درست است که از گچ و خاک و آجر ساخته شده اما این فضا یک معلم محسوب می‌شود زیرا که در نظام تعلیم و تربیت امروز فضا نقش یک معلم را ایفا می‌کند.
وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: بسیار امیدوارم که یک روز در چنین جلسه‌ای رئیس آموزش و پرورش در گزارش خود به جای گفتن از رتبه‌های زیر صد و تک رقمی در کنکور، بگوید که دانش‌آموزان گلپایگانی در مهربانی کردن‌ و در دست‌گیری از مستمندان و نیکی کردن به افراد رتبه برتر را کسب کنند. این مساله آرزوی همه معلمان است‌و آموزش و پرورش عمومی ما باید مسیر خود را به این سمت تغییر دهد.
وی در ادامه افزود: برای رسیدن به این هدف بزرگ موانعی وجود دارد که برداشتن آن کار یک روز و یک ماه و یک سال نیست. ما برای برداشتن این موانع از دوره ابتدایی شروع به کار کرده‌ایم.
بطحایی یکی از موانعی که به شدت اهداف اصیل تعلیم و تربیت را تحت تاثیر قرار داده است را آزمون‌های مکرر و توجه به حافظه محوری دانست و گفت: بنده را متهم به ضد علم بودن می‌کنند، من نمی‌گویم به علم بی‌توجه باشیم حرف من این است که توجه ما به ساحت علم در سطح بسیار سطحی و حافظه محوری آنقدر زیاد شده که ساحت‌های دیگر تعلیم و تربیت را به فراموشی سپرده‌ایم.
وزیر آموزش و پرورش به مقوله کنکور اشاره کرد و گفت: مخالفت ما با کنکور که تیشه به ریشه تربیت صحیح دانش‌آموزان وارد می‌کند، به خاطر تلاش برای تغییر شکل و شیوه برگزاری آن نیست؛ ما معتقدیم کنکور اجازه نمی‌دهد معلم و دانش‌آموز ما در کلاس به ساحت‌های دیگر تعلیم و تربیتی توجه کند.
بطحایی تصریح کرد: از تمام خانواده ها می خواهم در کنار زدن موانعی که باعث دور شدن آموزش و پرورش از مسیر اصلی اش شده است، کمک کنند و آموزش و پرورش اصلاح این مسیر را آغاز کرده، از همه خانواده ها و رسانه ها دعوت می کنم به کمک آموزش و پرورش بیابند.
وی در ادامه اظهار کرد: برای کشوری که نیاز فرزندانش تمرین مهارتهای زندگی است خیلی بد است که منافع برخی از بازار کاذب کنکور و مهارت های بیهوده تست زنی بیش از چند ده هزار میلیارد تومان باشد. من مطمئنم بزودی و با کمک همه دلسوزان تعلیم و تربیت، آموزش و پرورش به مسیر اصلی خود بر می گردد.
وی با اشاره به فلسفه اردوهای دانش آموزی گفت: کودکان در اردوهای دانش آموزی باید صبر کردن و تحمل رفتار دیگران را یاد بگیرند، اما امروز اردوهای ما محلی برای تمرین تست و آزمون و کنکور شده است. همچنین سیطره کنکور در کار مدارس ما اختلال ایجاد کرده است.
بطحایی گفت: خانواده‌ها و همه آحاد جامعه باید این مطالبه را داشته باشند که در کلاس درس یک بخش از یادگیری به تمرین مهارت‌های اخلاقی و اجتماعی زندگی تعلق داشته باشد طوری که فرزندان ما بعد از فارغ التحصیلی و ازدواج به دلیل نبود این مهارت‌ها کارشان به طلاق و پله‌های دادگستری نرسد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: رسیدن به این هدف نیازمند فضاهای آموزشی مناسب است. من چگونه از معلم خود توقع داشته باشم که در کلاسی با جمعیت 45 دانش‌آموز، علاوه بر مهارت‌های شناختی بر روی سایر مهارت‌های اجتماعی و فردی و زندگی کار کند؟
وی ادامه داد: برای من به عنوان عضوی از هیات دولت باعث تاسف است که در بازدید سرزده از برخی از شهرهای کشور ، در کنار ساختمان شیک و مستحکم دستگاه‌های دولتی، یک مدرسه فرسوده که سقف و دیوار آن در حال خراب شدن است را می بینم. این مساله برای کشوری که همه ارکان و مدیران آن معتقدند آینده جامعه در مدرسه ساخته می‌شود، یک نقص بزرگ است.
بطحایی تاکید کرد : همه آحاد جامعه باید ایمان بیاورند که تا مدرسه درست نشود، تعارضات اجتماعی و اعتیاد حل نمی‌شود. این مساله باید به مطالبه اجتماعی تبدیل شود و کار یک وزیر و مدیر کل و نماینده مجلس نیست.
گفتنی است در این سفر الهیار ترکمن ، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی، نعمت اللهی معاون حقوقی، نظری، رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی و قائدیها مشاور وزیر در امور خیرین ، سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش را همراهی کردند.

تعداد بازدید: 39
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الکترونیکی شما    
شماره تلفن
توضیحات  
تغییر کد امنیتی  
کد امنیت  
 
كليه حقوق اين پايگاه متعلق به استانداري استان اصفهان ميباشد.
Powered by DorsaPortal